۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

دیدن یا ندیدن ، مساله این است ...


تو رو خدا نگید خشک مغزم . می خواستم راجع به سریال مختارنامه بگم . هر چند که من تلویزیون رو تحریم کردم از چند وقت پیش ، ولی از این سریال بسیار خوشم می یاد . اگه درست ترش رو بخواین از میرباقری خوشم می یاد و در نتیجه کارهاشم دوست دارم . چند وقتی هستش که راجع به سریال مختار بحث نمایش چهره حضرت عباس مطرحه و موافقین و مخالفین داد سخن دادند . آخرشم گفتن که قسمت هایی از سریال که چهره ایشون رو نشون می ده حذفش کردن . یه نکته ای رو باید بگم . اگه آقایون بر این اساس که نشون دادن چهره ممکنه ذهنیت افراد رو راجع به شخص عوض کنه ، استدلالشون درسته . به نظرم نشون دادن ایشون واقعا در ذهنیت افراد تاثیر داره . این رو نمی شه انکار کرد . من هنوزم که هنوزه اسم حمزه عموی پیامبر رو که می یارن یاد آنتونی کویین می افتم و مسیح در نظرم با بن هور و مصایب مسیح جلوه می کنه . اما یه سوالی که واسم بی جواب مونده اینه که چرا آقایون زمانی عکس این بزرگوار رو شبیه هنر پیشه های هندی کشیدن و سر در هیئت ها زدن جامه بر خود ندریدند . معمولا مردم جو گیری داریم که به هر چیزی واکنش نشون می دن که تحریکشون کرده باشن . در کل این هم بهانه ای برای سرکار گذاشتن ملت بود که به لطف خدا حادث شد .

۶ نظر:

سایان گفت...

چرا چهره ی حضرت علی رو نمیگید که با ابرو های برداشته و لبهای سرخ خط چشم مشکی میکشن!!!!

مهرداد گفت...

معمولا تو مملکت ما این جور چیزا عادی درست بودن یا نبودن یه چیز بستگی به چند نفر کله گنده داره و مردم هم که ماشاالله همه با بصیرت . مگه همین چند سال پیش نبود چند نفر از همین آقایون گفتند علم بده ملتم این علم ها با کلی آیه قرآن رو انداختن تو جوب گوشه خیابون....

تنها گفت...

منم تلویزیون نمی بینم ولی وقتی تو سایتا خوندم میخوان چهره ی حضرت عباس رو نشون بدن برام جالب بود، که ظاهرا حذف شد.تو این مملکت همچی بستگی به این داره که باد از کدوم جهت بوزد.

عباس گفت...

بابا ایول
این هم شد سوژه
نشون بده یا نشون نده فرقی نمیکنه
جنتی رو دیدی انگار حبیب بن مظاهرو دیدی
یا ابوالفضل یه چیزیه تو مایه ی محمود کریمی

انوشیروان بهدین گفت...

امروز خبر دادن که چهره رو نشون می دن اما نورانی شده... و این داستان ادامه دارد .

انوشیروان بهدین گفت...

راستی احوال سایان خانم . از این طرفا؟