۱۳۸۹ آبان ۲۰, پنجشنبه

یک شب با همایون شجریان

یه دفعه ای شد . می خواستم بلیطشو تهیه کنم . ولی سایت فروش بلیط دل آواز واقعا مزخرفه . ضمن اینکه دیدم ماشاللا قیمتش هم بالاست . 45000 تومن . خلاصه گذشت تا اینکه فهمیدم کنسرت همایون برگزار شده و استاد هم یکی از شبها اونجا رفته بود . دو سه روز پیش متوجه شدم کنسرت دو روز تمدید شده . باز هم پی اش رو نگرفتم تا اینکه چهارشنبه ، یکی از دوستان زنگ زد که چند تا بلیط کنسرت همایون رو داره و نمی تونه بره . گفت چند تا می خوای . خوشحال شدم که بلیطه خودش اومده سراغم . گفتم وایسا از دوستان بپرسم . خدا رو شکر قیمتش اینقدر مناسب بود که دوستان دلیلی واسه انصراف داشته باشن . آیین هم مثل همیشه و مطابق مرام اهل موسیقی واسه اینکه خودشو از تک و تا نندازه ، به نوازنده گیر داد که فلانی کیه بابا . هیچی ما شدیم و حوضمون . رفتم از اون بنده خدا یه بلیط گرفتم . چون با کارت ملی می ذاشتن بریم تو جلو در با دار و دسته ی آشناهای همون بنده خدا که کارت ملیشو داشتن قرار گذاشتیم . اجرا ساعت 8 بود و برنامه هم با یه ربع تاخیر شروع شد . محاله کنسرت ایرانی ها تاخیر نداشته باشه . جام واقعا خوب بود . ردیف چهارم و وسط . اونم تو تالار وحدت . تالار وحدت خیلی واسه کنسرتهای موسیقی مناسبه . صدا رو نابود نمی کنه . واقعا همایون رو باید فرزند خلف استاد دونست . من که با صداش حال می کنم . دیشب کارای مختلفی مثل هوای گریه ، نقش خیال ، صنما جفا رها کن و شهر به شهر رو اجرا کردند. قطعه آب ، نان ، آواز هم اجرا شد . وقتی می خوند " آنچنان بر ما به نان و آب تنگسالي گشت كه كسي به فكر آوازي نباشد " رو هوا بودم . در آخر هم مرغ سحر رو به صورت متفاوتی اجرا کردن . مثل گروه کر و بدون ساز همه گروه خوندن تا اینکه چند تا بیت آخرش یه دفعه شروع کردن به زدن ساز و همایون تکی ادامه داد . البته دروغ نگم من با همون اجرای معمولی و قدیمیش بیشتر حال می کنم . خلاصه جاتون خالی . واقعا فاز داد .

۴ نظر:

وحید زایری گفت...

سلام
خوش به حالتون . جای ما خالی .
ضمنا لینک دیگه چه خبر رو هم تصحیح کنید ممنون میشم .

بارون گفت...

سعادتی بوده جای ما خالی...

تنها گفت...

خوش به حالتون

انوشیروان بهدین گفت...

دوستان به جای ما . جای همتون جز آیین خالی بود .