۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

سازمانی ایرانی با مدیریتی جهانی

کمتر پیش می یاد تو ایران تو به جایی ببینی یکی داره کارش رو درست انجام می ده . همه یه جورایی کم می ذارن و به همین جهت مشتریان اون سازمانها و شرکتها به این دلیل ناراضی اند . اما بنده تو همین سفر اخیر به مشهد یه سازمانی رو دیدم که همه کارمنداش خوب کار می کنن . با جون و دل کار می کنن . کم نمی ذارن . اصلا واسه انجام کارای مشتری ها با هم رقابت می کنن . در ضمن خیلی هم به فکر اموال سازمانشون هستند و از اون ها خوب نگه داری می کنن . در حقیقت استفاده درست از منابع رو مدنظر دارن . هم کارایی دارن و هم اثربخشی . توجه به مشتری براشون اولویت داره . خلاصه این سازمان به همین دلیل به شیوه ای مدرن اداره میشه و اتفاقا خیلی هم پیشرفت داشته و داره . این سازمان که البته که مکانی نیست جز حرم رضوی ، به نظرم یکی از معدود جاهایی هستش که آدماش کاراشونو درست انجام می دن.
می خواستم این متن رو بعد از سفر مشهد بنویسم . به خاطر مشکلات پیش اومده بعد از اون سفر ، خیلی به تعویق افتاد . امروز دیدم به مناسبت میلاد سازمان ، زمان خوبی برای نوشتن این متنه .

۵ نظر:

بارون گفت...

احتمال قوی از امام رضا می ترسن که خوب کار میکنن......

بارون گفت...

راستی جناب انوش از نظر شاعرانتون ممنون

سایان گفت...

هرچند نمی خوام با جون و دل کار کردن به خاطر عشق به کارشون ندیده بگیرم اما شاید یک دلیل عمده اش هم این باشه که درآمد یک شب آستان قدس رضوی به اندازه ی درآمد سالانه کل کاسب و کار اقتصادی تو مشهد هست.( این حرفمم کاملا مستند اسنادش هم هست :d )

1387 گفت...

به نكته خيلي جالبي اشاره كرديد اين بر ميگرده به عشق شديدي كه مردم ايران به ائمه به خصوص امام رضا دارن:

در كشور ايران كه دلتنگي فراوان است
كنجي براي گريه، اي مردم! خراسان است

كنجي كه جذاب است مثل خال كنج لب
كنجي كه در واقع تمام خاك ايران است

در نقشه سمت چپ، كمي بالا، تپش دارد
اين نقشه انسان است و مشهد قلب انسان است

در دلنشيني اين عروس از رامسر بهتر
او باعث شيريني قند فريمان است

مشهد شهادت مي‌دهد در خاك من گنجي‌ست
در آسمان فوج كبوترها نگهبان است

انوشیروان بهدین گفت...

پاسخ دوستان :
هر کسی از ظن خود شد یارمن ...
به عرض دوستان می رسانم که بنده در این پست از صحیح بودن عمل خادمین حرم رضوی و یا اشتباه بودن آن صحبت نکردم . بلکه مقصودم این بود که اگر سایر ارگانهای این مملکت از روی رغبت و میل به کار خود بپردازند ، ایران گلستان می شود . نمونه هم آوردم که ایرانی ها اگر بخواهند می توانند . به عرض برخی از دوستان هم برسانم که اگرچه دقیق نمی دانم ، ولی خادمینی که من دیدم فکر نمی کنم حقوق بگیرند . بلکه بیشتر به خاطر اعتقاداتشان اینگونه اند . حال اینکه این اعتقاد صحیح است یا خیر ان شا الله در پستی دیگر به آن خواهم پرداخت .
با سپاس